Rechinul – Fotografie subacvatica

Pentru sedinta de fotografie subacvatica cu rechini din Azore am avut posibilitatea de a testa Olympus OMD EM5II impreuna cu lentila M.Zuiko 9-18mm. Cum Olympus OMD EM5II are un factor crop 2x, distanta focala este de fapt 18-36mm, ceea ce o aduce in limita lentilelor wide zoom.
Care a fost rationamentul? Pentru subiecti subacvatici sfiosi este bine sa ai posibilitatea utilizarii unei lentile versatile, care sa iti permita o plaja focala mai larga. Este putin probabil sa te apropii…sau, mai exact, sa se apropie rechinul la o distanta incat sa poti folosi o lentila wide sau fisheye.
Despre proiectul Rechinii din Azore 2016 al WEPA.ro puteti citi aici: http://wepa.ro/proiect-2016-rechinii-din-azore/
Povestea sedintei de fotografie subacvatica cu rechini puteti citi aici: http://wepa.ro/proiect-2016-rechinii-din-azore-2/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cum ne pregatim set-upul?
1.Ce fel de subiect?
In cazul nostru rechin – sfios/ mare/ imobil/ rapid?
Dacă fotografiezi nurse shark sau whitetip shark in stare de somnolenta, poti foarte bine sa folosesti lentile de apropiere, portret, cu care sa realizezi cadre close-up.
Daca fotografiezi whaleshark, vei avea nevoie cu siguranta de o lentila wide sau fisheye, ca sa fii sigur ca incape in cadru.
Daca fotografiezi rechini mako sau blue trebuie sa fii pregatit cu lentila zoom care sa tina pasul cu viteza lor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Ce fel de camera folosesti?
Este un full frame, un APSC, un 4/3 mirrorless sau o compacta?
Fiecare are lentile specifice pentru fiecare stil de fotografiere ce se doreste sa fie abordat. Este bine sa iti cunosti sistemul de fotografie subacvatica in cele mai mici detalii. Nu totdeauna situatia iti permite sa faci setari elaborate, sa gandesti cadre sau sa cauti butoanele pe carcasa.

3. Cum abordezi subiectul ?
In functie de subiect putem avea mai multe situatii:
Din barca – multe din fotografiile subacvatice (mai ales splits) sunt realizate din barca – fotograful sta in barca si introduce doar camera sub apa pentru a fotografia un subiect care este de obicei momit in apropierea barcii.
Din cusca – in care fotograful subacvatic se afla in cusca si rechinii sunt atrasi spre acesta folosind momeala.
In mediu marin deschis – aici se practica hranirea rechinilor de catre persoane special echipate si instruite sau in zone cu mari sanse sa intalnesti rechinii fara sa fie nevoie de atragerea lor cu momeli – gen Galapagos, Cocos Island, Malpelo, etc.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Ce fel de lumina?
Este de preferat sa se fotografieze cu lumina ambientala pentru a nu speria rechinii.
Daca se foloseste lumina ambientala trebuie sa tineti seama de pozitionarea voastra fata de rechin, ce aveti ca fundal, cum cade lumina soarelui.
In cazul in care este permis sau decideti sa folositi blitzuri subacvatice externe(cel al camerei nu este indicat sa fie folosit) incercati sa il folositi la o putere cat mai mica pentru a nu afecta animalul si a nu supraexpune zonele albe de pe partea ventrala – care este alba si va reflecta lumina blitzurilor.
Deasemenea, daca subiectul este mai departe de 3 metri, luminile sunt inutile, nu fac decat sa va incurce sau sa expuna suspensiile din apa.

5. Renuntati la ocular
Aici este indicat folosirea ecranului camerei pentru incadrare/ focalizare sau cei mai experimentati, compun cadrul din instinct. Este bine sa fiti mereu atenti si la ce se intampla in jur, mai ales daca este vorba de mai multi rechini in acelasi timp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Revin cu detalii despre lentila M.Zuiko Digital ED 9‑18mm 1:4.0‑5.6 intr-un post viitor.
Un review al sistemului de fotografie subacvatica Olympus OMD M5II puteti citi aici:http://fishtale.ro/2015/09/06/olympus-omd-em5-markii-testare-subacvatica/

Multumesc celor de la Olympus Romania pentru disponibilitate de a ne pune la dispozitie sistemul de fotografie subacvatica.


related post

Next Post

Previous Post

© 2017 Fishtale