Fishtale - tehnici de fotografie subacvatica

Fotografie subacvatica si scufundari. Review-uri echipament de scufundari, destinatii de scufundari, echipament fotografie subacvatica

Fotografia subacvatica supermacro-Review Lentila umeda SubSee +10

fotografia subacvatica supermacro utilizand Lentila umeda SubSee +10. Acesta este o lentila ce se ataseaza de portul carcasei fotografice subacvatice pentru a obtine imagini marite

Lentila Subsee +10 se ataseaza cu un filet de 67mm direct pe port sau prin intermediul unui accesoriu flip – Flip diopter adapter. Astfel se poate utiliza mai simplu, fara a fi nevoie de a monta si demonta lentila sub apa, de cate ori se doresc obtinerea de imagini supermacro.

Producatorul ReefNet descrie lentila Subsee +10   – sistem de lentile cu doua elemente acromate, cu aer inert sigilat intre cele 2 elemente si care previn aberatiile cromatice. Ca si alte lentile umede, Subsee +10 produce  o marire a imaginii prin scaderea distantei dintre lentila si subiect.

Pentru a obtine imagini cat mai marite trebuie sa fii foarte aproape de subiect, ceea ce face dificila fotografierea subacvatica a subiectilor sfiosi.

Am testat lentila la 2 sesiuni de fotografie subacvatica, in scufundari de noapte, in Marea Rosie si am constat urmatoarele:

  • Autofocusul este destul de dificil de obtinut, trebuie sa te chinui ceva. Cel mai usor se obtine daca apesi butonul declansator la jumatate si apoi misti sistemul fotografic subacvatic inainte-inapoi, pana se obtine focusul dorit.
  • Pentru a usura obtinerea focusului este utila o lumina de focalizare,ce ajuta mult.
  • Pe lentila folosita pe sistemul de fotografie subacvatica, un zoom 14-42mm, este necesar sa zoomezi la capatul 42 pentru a disparea conturul lentilei din cadru. Astfel se obtin imagini cu un factor de marire 2.3:1, dar distanta de lucru este foarte mica – 3-5 cm!
  • SubSee +10 are o adancimea de camp este foarte mica, a fost nevoie sa merg cu f mic, intre f8 – f14, iar, ca sa compensez, am crescut ISO la 400. In aceste conditii, ideal este sa se foloseasca blitzurile externe subacvatice in modul manual si sa setezi intensitatea luminii in functie de mediu ambiant. Spre exemplu, pentru a fotografia crabii ascunsi intre polipii de coral a trebuit sa folosesc intensitatea maxima a blitzurilor pentru ca fascicolul de lumina sa patrunda pana la ei.
  • Utilizarea pentru prima oara a unei lentile umede de macro poate sa fie frustranta. Trebuie sa te obisnuiesti sa tii ambii ochi deschisi, unul in vizorul camerei iar cu celalat sa vizualizezi pozitia subiectului. Reflexul de a inchide ochiul cand privesti prin ocular, te aduce in situatia de a nu vedea mare lucru, daca nu ai reusit sa focalizezi, si, intre timp, subiectul poate fi deja departe de tine.

Un alt aspect important la utilizarea SubSee +10, datorita distantei mici de lucru, este grija de a nu zgaria lentila de corali si bininteles, de a nu rupe coralii. Tendinta de a misca sistemul in cautarea focusului, te poate duce in situatia de a speria subiectul. Daca acesta s-a adapostit linistit intre corali, sarcina va fi mai dificila. Trebuie sa fii mereu atent la pozitionarea sistemului si, cateodata, sa renunti la poza mult dorita daca exista riscul sa strici lentila sau sa afectezi mediul ambiant.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SubSee +10 te poate ajuta sa obtii imagini extraordinare a unor subiecti cu dimensiuni intre 1-3cm, fara a plati pretul pentru o lentila dedicata de macro. Totodata iti permite ca in cadrul aceleasi scufundari sa poti realiza atat fotografii subacvatice supermacro cat si portrete de pesti sau peisaje subacvatice. Nu este o lentila pentru incepatori si nu este indicat a se folosi fara sisteme de lumini exterioare. Este important sa va obisnuiti cu utilizarea ei pe uscat si abia apoi va veti bucura de detalii vietii subacvatice, ce le pune in evidenta o astfel de lentila de supermacro.

Mai multe imagini de fotografie subacvatica supermacro se pot vizualiza accesand pagina Portofoliu

 

 

Next Post

Previous Post

© 2024 Fishtale – tehnici de fotografie subacvatica

Theme by Anders Norén