Revenind la fotografia subacvatica cu model, vom evalua care sunt cele mai importante aspecte de luat in seama cand lucrati cu un model subacvatic:
– trebuie sa existe o planificare pre-scufundare a genului de poza care se doreste a fi realizat. Pe langa brieful de scufundare, trebuie sa fie evaluate potentialele posturi care se pot realiza in locatia respectiva – epave, corali, pesteri, etc..
– intre fotograf si model trebuie sa existe o baza de elemente ale comunicarii nonverbale, care sa ajute la o mai buna colaborare sub apa.
– modelul trebuie sa se uite in mod constant la fotograf pentru indicatii in ceea ce priveste directia, postura, lumina. Totodata modelul trebuie sa aiba grija cum se pozitioneaza fata de diferite structuri subacvatice, pentru a evita contactul cu acestea.
– sub apa evenimentele se petrec in viteza mare, echipa trebuie sa fie in stare sa reactioneze rapid la oportunitatile care apar. Trebuie sa existe un semnal distinct intre cei doi, pentru atragerea atentiei, atunci cand in cadru apar subiecti desosebiti.
– pentru o mai buna compozitie trebuie sa comunicati cu modelul daca intentionati sa faceti o fotografie portret sau landscape, astfel incat sa puteti incadra corect imaginea dorita;
– una dintre principalele probleme ale fotografiei subacvatice este suspensia din apa(backscatter). Cand exista doi scafandri in acelasi loc, se va starni de doua ori mai multa suspensie in apa. Este preferat ca ambii scafandri sa aiba un bun control al flotabilitatii. Daca scena este compromisa, se foloseste un semn care semnifica – “Cautam alt loc”.
– Contactul vizual intre model si fotograf este crucial. In mod obisnuit modelul trebuie sa priveasca spre scena in care se afla si nu direct spre camera. Exista situatii in care trebuie semnalizat daca se doreste ca modelul sa privesca spre camera, in mod explicit.
– pozitionarile de baza a modelului fata de lentila sunt: sus/jos, mai aproape/ mai departe, vertical/ orizontal.
Model subacvatic : Margareta O.