Fishtale - tehnici de fotografie subacvatica

Fotografie subacvatica si scufundari. Review-uri echipament de scufundari, destinatii de scufundari, echipament fotografie subacvatica

SS Thistlegorm

Una dintre cele mai faimoase epave din lume este SS Thistlegorm  din Marea Rosie. 

Am mai fost acolo  de cateva ori si am mai scris despre SS Thistlegorm. Ideea e ca poti gasi mereu alte subiecte de fotografiat chiar daca te-ai scufunda o saptamana de 3 ori pe zi. Nava cu cei peste 126.5 m lungime si 17.7 m latime si 3 punti ofera o multitudine de posibilitati de explorare. 

Totusi planul meu de acesta data a fost altul. Da, ai nevoie de un plan pentru a realiza un proiect de fotografie subacvatica. 

Daca ajungi pentru prima oara acolo, vei fi coplesit de ceea ce este aceasta epava. Este greu de descris ce sa fotografiezi mai intai, puntea superioara ce este desfacuta ca o conserva de explozia magaziei de munitii, puntile inferioare pline de echipamente militare, tancuri, locomotive sau tunurile antiaeriere. Este putin probabil sa poti face poze decente in 2-3 scufundari. 

Dar daca te scufunzi de mai multe ori si incepi sa stii epava, poti sa faci un plan. Este important sa iti faci temele de la suprafata, ce anume vrei sa fotografiezi, ce ai nevoie ca si suport, unde se afla subiectul tau, cum ajungi la el. E important este si sa ai experienta anterioara cu epava, pentru ca schitele si planurile pe care le ai la dispozitie la suprafata nu sunt intocmai cu ceea ce gasesti sub apa. Epava arata diferit sub apa si lucrurile se schimba odata cu trecerea timpului, cu furtunile si curentii marini ce afecteaza epava.Desi epava e in limita recreationala de adancime, nu ai mult timp de stat la acea adancime. Trebuie sa te misti repede si sa ramai in limita de decompresie. 

Sedinta de fotografie subacvatica era pregatita la suprafata dar Marea Rosie avea alte planuri

Eram deja in a patra zi de liveaboard cand am ajuns la SS Thistlegorm. Vremea nu se arata prea prietenoasa inca de dimineata devreme. Cerul era acoperit de nori grosi si marea era inalbita de valuri. Planul initial era sa merg cu tot sistemul plus cateva lumini auxiliare pentru a sublinia detaliile pe care mi le doream. Conditiile date au facut sa schimb setup-ul intr-o clipa. Am decis sa renunt la blitzurile subacvatice de tot, pentru a avea un rig mai compact. Am resetat camera pentru noile conditii si am pornit la scufundare. 

Am coborat pe linia de ancorare si am ajuns la mijlocul epavei. Stiam unde vroiam sa ajung . Dar sub apa curentul era neasteptat de puternic. Am preferat sa merg cat mai aproape de fund si sa abordez nava din lateral, in loc sa merg pe puntea superioara. Am intrat in compartimentul cargo 2 si am coborat la puntea -2. 

Am incercat sa pozitionez colegii de scufundare astfel incat sa imi lumineze subiectele care mi le doream. Sarcina s-a dovedit mai dificila decat ma asteptam. Curentul puternic se simtea si in nava, astfel incat colegii mei de suport erau trasi in toate partile. Ulterior a aparut un alt grup de scafandri care aveau traseul de vizitare pe acolo. Dupa trecerea lor mi-am dat seama ca trebuie sa gasesc alt loc de fotografiat. Toata zona era plina de suspensii iar vizibilitatea se apropia de zero.

A doua scufundare s-a dovedit mai productiva din punctul de vedere al fotografiei subacvatice.

Era trecut de miezul zilei si eram singura nava ancorata la epava. Am pornit iarasi pe acelasi traseu. Deja era mai simplu. Curentul pare ca se mai linistise. Am inceput sa pozitionez luminile suport si sa reincadrez scena astfel incat sa pun in valoare subiectul luminat. Am reusit cateva cadre multumitoare apoi m-am mutat un etaj mai sus pentru cadrele cu camioane. Aici era deja mai simplu deoarece aveam mai multa lumina naturala si am putut sa cresc viteza obturatorului.Sesiunea de fotografie subacvatica s-a incheiat odata cu semnalul computerului de scufundare ce ma anunta de limita de decompresie. Am pornit spre suprafata cu speranta am cateva fotografii bune.

Ce trebuie sa retinem este faptul ca e bine sa ai un plan inainte de fiecare scufundare dar si optiuni de backup sau o flexibilitate care sa iti permita sa te adaptezi in functie de realitate. Cand ajungi pentru prima oara intr-un loc de scufundare este putin probabil sa faci fotografii decente. Niciodata nu stii ce vei gasi sau care sunt conditiile in acel loc. Cu un timp de fotografiere efectiv de 15-20 minute, este greu sa reusesti mai mult de cateva cadre bune sau…norocoase. Dar cu timpul inveti sa iti optimizezi timpul de fotografiere sau sa te concentrezi pe un anumit stil fotografic si sa nu mai fotografiezi tot ce misca pe langa tine.

Despre SS Thistlegorm mai puteti citi aici: https://fishtale.ro/2020/11/11/epava-ss-thistlegorm/

Despre fotografia la epave puteti citi aici:https://fishtale.ro/2017/12/24/fotografia-la-epave/

Mai multe fotografii subacvatice puteti vizualiza : https://www.facebook.com/Fishtale.ro

Next Post

Previous Post

© 2023 Fishtale – tehnici de fotografie subacvatica

Theme by Anders Norén